TRASCENDER, CONTABILIDAD Y GESTIÓN
Miranda Pegueros, M., López Castro, E. M., y Vega Zarate, C.
163
Vol. 7, núm. 19 / enero – abril del 2022
Ergene, S., Banerjee, S. B., y Hoffman, A. J. (2020). (Un) sustainability and organization studies: Towards a radical engagement. Organization Studies,
0170840620937892.
https://doi.org/10.1177/0170840620937892 Fernández, J., y Bajo, A. (2012). La Teoría del
Stakeholder o de los Grupos de Interés, pieza clave de la RSE, del éxito empresarial y de la sostenibilidad. ADResearch ESIC International Journal of Communication Research, 6 , 130 –143. https://dialnet.unirioja.es/servlet/articulo?codigo=3980
299
Freeman, R. E. (2010). Strategic management: A stakeholder approach. Cambridge university press.
Friedman, M. (2007). The social responsibility of business is to increase its profits. In Corporate ethics and corporate governance. Springer, Berlin, Heidelberg, 173-178.
Gao, J., y Bansal, P. (2013). Instrumental and integrative logics in business sustainability. Journal of Business Ethics, 112 (2), 241-255.
https://doi.org/10.1007/s10551-012-1245-2
Hahn, T., Pinkse, J., Preuss, L., y Figge, F. (2015). Tensions in corporate sustainability: Towards an integrative framework. Journal of Business Ethics, 127 (2), 297-316. https://doi.org/10.1007/s10551-014-
2047-5
Hang, M., Geyer ‐ Klingeberg, J., Rathgeber, A., y Stöckl, S. (2018). Economic development matters: A
meta ‐ regression analysis on the relation between environmental management and financial performance. Journal of Industrial Ecology, 22 (4), 720-744.
Husted, B. W., y Salazar, J. de J. (2005). Un estudio exploratorio sobre la estrategia social de empresas grandes ubicadas en México. Contaduría y Administración, (215), 9 –23.
https://www.redalyc.org/articulo.oa?id=39521502. Kuhn, T., y Deetz, S. (2009). Critical Theory and
Corporate Social Responsibility : Can/Should We Get Beyond Cynical Reasoning? The Oxford Handbook of Corporate Social Responsibility.
https://doi.org/10.1093/oxfordhb/9780199211593.003.
0008
Lyon, T., y Maxwell, J. (2007). Corporate Social Responsibility and the Environment: A Theoretical Perspective. Review of Environmental Economics and Policy, 2 , 240 –260. https://doi.org/10.2139/ssrn.1011793
Mayo, A., Pérez, B. y Morales, Y. (2018). La sustentabilidad en el mercado de valores. Desarrollo regional sustentable y turismo. Universidad Nacional Autónoma de México y Asociación Mexicana de Ciencias para el Desarrollo Regional A.C., Coeditores. http://ru.iiec.unam.mx/3798/
Melé, D. (2009). Corporate Social Responsibility Theories. In The Oxford Handbook of Corporate Social Responsibility.
https://doi.org/10.1093/oxfordhb/9780199211593.003.
0003
Miranda, M., y López, E. M. (2020). La Sustentabilidad en los Rendimientos Financieros de los Corporativos del Sector Industrial de las Empresas que Cotizan en la BMV. Revista de Gestión Empresarial y Sustentabilidad, 6 (1), 64-75.
https://148.216.29.53/index.php/rges/article/view/62