Alali, F., y Romero, S. (2012). “The use of the Internetfor corporate reporting in the Mercosur (Southerncommon market): The Argentina case”. Advances inaccounting, incorporating advances in internationalaccounting N°28, pp. 157-167.
Allam, A., y Lymer, A. (2003). “Developments inInternet financial reporting: review and analysis acrossfive Developer countries”. Journal international ofdigital accounting research , 3 (6), pp.165-199.
Archel, P. (2007). Teoría e investigación crítica encontabilidad: Un estudio de caso. (Ed.) AECA, Madrid,143p.
Bonsón, E., y Escobar, T. (2004). “La difusiónvoluntaria de información financiera en Internet. Unanálisis comparativo entre Estados Unidos, Europa delEste y la Unión Europea ”. Revista de financiación ycontabilidad , Vol. XXXIII Nº123, pp. 1063-1101.
Briano, G. (2014). “Factores que inciden en una mayortransparencia de gobernanza corporativa en empresascotizadas latinoamericanas”. Revista mexicana deeconomía y finanzas , 9 (2), pp. 105-124.
Briano, G. y Rodríguez, L. (2012). “CorporateInformation Transparency on the Internet by ListedCompanies in Spain (IBEX 35) and Mexico (IPYC)”.The international journal of digital research , N°12, pp.1-37.
Caba, C., y Castillo, C. (2002). “Las empresas cotizantesen el mercado de capitales mexicano ante los nuevosinstrumentos de comunicación de la informaciónfinanciera”. Hitos de ciencias económico-administrativas , Nº22, pp. 103-112.
Caba, C., y Castillo, C. (2003). “La divulgación digitalde información financiera. Caso de las compañíascolombianas cotizadas en bolsa”. Revista internacionalLegis , Nº53, pp. 187-219.
Chow, C., y Wong-Boren, A. (1987). “VoluntaryFinancial Disclosure by Mexican Corporations”.Accounting review , 62 (3), pp. 533-541.
CICA [CHARTERED ACCOUNTANTS OFCANADA]. (2008). Financial and business reportingon the Internet: A discussion brief. (Ed.) Junto a CIRI.https://www.cpacanada.ca/-/media/site/business-and-accounting-resources/docs/financial-and-business-reporting-on-the-Internet-2008.pdf?la=en&hash=76C347FCEDE4F26041B11FBFA84837242EE21DD7
Cooke, T. (1989). “Disclosure in the Corporate AnnualReports of Swedish Companies”. Accounting andbusiness research , 19 (74), pp. 113-124.
Craven, B., y Marston, C. (1999). “Financial reportingon the Internet by leading UK companies”. Europeanaccounting review , 8 (2), pp. 321-333.
Debrency, R., Gray, G., y Rahman, A. (1999). Thedeterminants of the Internet as a voluntary disclosuremedium. In American Accounting Association AnnualMeeting, Agosto, 40p.
Deller, D., Stubenrath, M., Weber, C., y Wolfgang, J.(1999). “A survey on the use of the Internet forinvestor relations in the USA, the UK and Germany”.The European accounting review , 8 (2), pp. 351-364.
Vol. 7, núm. 21 / septiembre – diciembre del 2022
Morales Parada, F. A., y Jarne Jarne, J. I.
87
DOI: https://doi.org/10.36791/tcg.v7i21sept-dic.182Pp. 69-89