Study for the placement of a hardware store in Hermosillo, Sonora
DOI:
https://doi.org/10.36791/tcg.v0i6.21Keywords:
Placement, Localization, Entrepreneurship, CommunityAbstract
This research is a descriptive, explanatory, and quantitative research approach where different existing information sources were used (mainly of the INEGI). The objective of the research was to locate areas ideal for starting a new business in the hardware industry proposal. A sampling system is designed to collect the calculated sample size while maintaining a 95% reliability a margin of error not greater than 5%. Analyzed the information obtained while secondary information I provide information to determine the areas suitable for the opening of one or more hardware "de Barrio".Downloads
References
Day, G.S., A.D. Shocker y R. K. Srivastana (1979) “Customer-Oriented Approaches to Identifying Product-Markets” En: Jornal of Marketing, 43, 3. Páginas: 8-19. DOI: https://doi.org/10.1177/002224297904300402
Hall, D. y J. Stamp (2005) Marketing significativo. Ed. CECSA.
Holm, S. (2010) Su plan de negocios en 7 pasos. Primera edición. Ed. Panorama
Malhotra, N. (2008) Investigación de Mercados. Quinta Edición. Editorial Pearson. México, D.F.
Mas Ruíz, F. J. (2010). Temas de Investigación Comercial. Quinta Edición. Editorial Club Universitario. España.
McDaniels, C. y R. Gates (2008) Investigación de mercados Contemporánea. 4ª. Ed. Thomson Editores.
Santesmases, M., A. Sánches y F. Valderrey (2010) Mercadotecnia: Conceptos y Estrategias). Primera edición. Editorial Pirámide.
Otras fuentes de información:
www.amai.org/NSE/NivelSocioeconomicoAMAI.pdf
www.ceesonora.org.mx
www.inegi.org.mx/sistemas/denue/
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2019 Ciro Moisés Romo Puebla, Víctor Manuel Delgado Moreno, Arturo Alejandro Meza Sánchez Laurel
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
La Revista Trascender, Contabilidad y Gestión se compromete a asegurar la confidencialidad y privacidad dela información personal que se capture en éste sistema de conformidad con los lienamientos editoriales de la Universidad de Sonora
La información será utilizada únicamente para fines editoriales, académicos y de investigación, notificándose de forma directa al usuario registrado en el sistema, con el alcance que el usuario establezca al momento de su registro.