The innovation in the management of knowledge for internationalization
DOI:
https://doi.org/10.36791/tcg.v0i5.24Keywords:
Innovation, Knowledge managament and internationalizationAbstract
Important is the strengthe ning of the educational process with management of knowledge and relevant educational innovation that allows the internationalization of the same process, from a proper line of evaluation that allows the internationalization, this paper aims to highlight the importance of the knowledge management with an adequate educational innovation that ensures the internationalization.Downloads
References
Aguerrondo, I. (2009). La escuela inteligente en el marco de la gestión del conocimiento. Innovación Educativa, 9(47) 33-43. Recuperado de http://www.redalyc.org/articulo.oa?id=179414895004
Archer M. (1984) "Social Origins of Educational Systems", London. Recuperado de https://en.wikipedia.org/wiki/Margaret_Archer
Bañuelos Márquez, A. M. & Barrón Soto, H. (2005). Modelos de gestión del conocimiento para la educación en línea. Apertura, 5(1) 44-53. Recuperado de http://www.redalyc.org/articulo.oa?id=68850105
Barojas, J., (2002). Problem Solving and Writing: II – Human Learning Systems (submitted for publication).
Basnuevo, A., Sigarreta Vilches, S., Martínez Ramírez, M., & Zúñiga Igarza, L. M. (2010). Visualización de la gestión del conocimiento en diferentes objetos de estudio: ayuda para la investigación-acción. Ciencias De La Información, 41(1), 11-19.
Boutet, A. (2015). Nuevas Perspectivas en la internacionalización. Unidad 2, OUI-COLAM. Edición
Burton R., Clark 1998. Creating Entrepreneurial Universities: Organizational Pathways of Transformation; Journal: Higher Education
Gacel-Ávila, J. (2010). Resultados de la 3a Encuesta Global de la IAU. Experta para América Latina. Recuperado de http://www.iesalc.unesco.org.ve/index.php?option=com_content&view=article&id=2418%3Ainternacionalizacion-de-la-educacion-superior-nuevos-desarrollos-y-consecuencias-no-intencionadas&catid=126%3Anoticias-pagina-nueva&Itemid=712&lang=es
García Garibay, S. (2010). El conocimiento en las organizaciones: un enfoque en administración del conocimiento en la era web 2.0. Innovación Educativa, 10(51) 33-41. Recuperado de http://www.redalyc.org/articulo.oa?id=179421038004
Knight, J. (2004). Prácticas y prioridades internacionales: 2003: Informe de la encuesta IDU. Asociación Internacional de Universidades, París.
Lambin, J.J. (1995): "Marketing estratégico", Mcgraw-Hill. 3ra edición.p.19-34.
Martínez-Rojas M. Vargas-Hernández J. Palos G. (2012) “Análisis de las pymes del sector industrial del estado de San Luis Potosí, bajo el enfoque de las competencias técnicas” Revista Vértice Núm. 56 diciembre 2012. p. 18-30
Monagas-Docasal, M. (2012). El capital intelectual y la gestión del conocimiento. Ingeniería Industrial, 33(2), 142-150.
Pascual, J. (1988) “Proceso Cognitivos en la Adquisición de Conocimientos” Lectura y Solución de Problemas. Rev. De Psicología. Universidad Tarraconensis. (p 86)
Porter, M. (1980). Competitive Strategy. The Free Press, Harvard Business Review.
Sacristán, J. (1991). “El curriculum: una reflexión sobre la práctica” Madrid, España Ed.Morata,
Salcedo, F. Vargas-Hernández. J, Martínez-Rojas M. (2013) “Innovación como ventaja competitiva en las empresas artesanales en Tonalá, Jalisco” Revista OIKOS Núm. 33, Año 16 Julio-Diciembre 2013 p. 20-38 DOI: https://doi.org/10.29344/07184670.33.1040
Sarabia, G (2010), Creatividad y Descubrimiento en la Innovación Competitiva. 12 de enero 2010
Savage, C. (2001). “Because we did more with less”: The agency of African American Teachers in Franklin, Tennessee: 1860-1967. Peabody Journal of Education, 76 (29 170-203 DOI: https://doi.org/10.1207/S15327930pje7602_8
Suárez Betancourt, S., Carreto Arellano, C. & Ruiz Ledesma, E. F. (2012). Modelo de administración del conocimiento aplicado a enseñanza-aprendizaje por medio de dispositivos móviles. Innovación Educativa, 12(58) 151-165. Recuperado de http://www.redalyc.org/articulo.oa?id=179424061009
Wit, Hans, Jaramillo, Cristina I., Gacel-AvilaA., Jocelyne y Knight, Jane (2005). Educación Superior en América Latina. La dimensión internacional. Bogotá, Banco Mundial en coedición con Mayol Ediciones, S.A.
http://bibliotecadigital.conevyt.org.mx/colecciones/documentos/somece/29.pdf
http://bibliotecadigital.conevyt.org.mx/colecciones/documentos/somece2002/Grupo5/Barojas.pdf
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2019 Mario Alberto Martínez Rojas, Azucena del Carmen Martínez Rodríguez, Adriana Eugenia Ramos Ávila
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
La Revista Trascender, Contabilidad y Gestión se compromete a asegurar la confidencialidad y privacidad dela información personal que se capture en éste sistema de conformidad con los lienamientos editoriales de la Universidad de Sonora
La información será utilizada únicamente para fines editoriales, académicos y de investigación, notificándose de forma directa al usuario registrado en el sistema, con el alcance que el usuario establezca al momento de su registro.