Generational intelligence in an IES: Educational Marketing Strategies
DOI:
https://doi.org/10.36791/tcg.v9i25.248Keywords:
Marketing, education analysis and trendsAbstract
The evolution of generations in a university educational context allows us to identify the inherent characteristics of young people; traditions, ideologies, communication, habits and the inclusion of technology and digitalization in daily activities. For this study, the methodology based on documentary research was used, the main databases used as a reference in the search for information stand out; Scielo, Redalyc and Dialnet, respectively. Its objective is to analyze generational intelligence as a resource for the design of educational marketing strategies in Higher Education Institutions of the National Technological System of Mexico, with the purpose of generating knowledge and contributions to the discipline. The main conclusions are that the IES belonging to the TECNM System must design educational marketing strategies taking into consideration generational intelligence in knowledge of the context, the market, emotional intelligence, the identification of needs and trends, the use of technology, digitalization, modernization, the use of social networks, transculturation, diversity, social causes, identity with the institutional brand and trust, of university students who make up generation Z in an educational context academic.
Downloads
References
Acosta Faneite, S. F. (2023). Los paradigmas de investigación en las Ciencias Sociales: Capítulo 4. Calidad de la educación superior: gestión estratégica, formación integral y soporte institucional. (pp. 60–79). Editorial Idicap Pacífico. https://doi.org/10.53595/eip.007.2023.ch.4 DOI: https://doi.org/10.53595/eip.007.2023.ch.4
Arriaga, O. G., y Lara, P. C. (2023). La innovación en la
educación superior y sus retos a partir del COVID-19.
Revista Educación, 1-14. https://doi.org/10.15517/revedu.v47i1.51979 DOI: https://doi.org/10.15517/revedu.v47i1.51979
Ayala , P., y Haro, G. (2024). Desafíos Estratégicos del Tecnológico Nacional de México (TecNM) en el Uso de la Inteligencia Artificial en sus Procesos. Estudios Y Perspectivas Revista Científica Y Académica, 4(1), 2350 2380. https://doi.org/10.61384/r.c.a.v4i1.185. DOI: https://doi.org/10.61384/r.c.a..v4i1.185
Saenz, A., Contreras, F., y Marañón, F. (2022).
Representación del Millennial en Latinoamérica. Elementos preliminares que definen a una generación. Opción: Revista de Ciencias Humanas y Sociales, (97), 154-171.
https://dialnet.unirioja.es/servlet/articulo?codigo=8626995
Barbery, D., López, J., Cantos, I., y Carrera, F. (2019). Cómo
se diferencian las marcas de snacks. Un análisis intergeneracional del valor de marca. Revista Espacios, 40(24). http://es.revistaespacios.com/a19v40n24/19402416.html
Bravo, C. (2020). Estrategia de marketing relacional para
lograr la fidelización de los estudiantes de artes y
diseño gráfico empresarial de una Universidad. Revista científica institucional ZHOECOEN, 12(3), 334–347. https://doi.org/10.26495/tzh.v12i3.1331 DOI: https://doi.org/10.26495/tzh.v12i3.1331

Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2024 Sandra Natalia Ceja Romay

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
La Revista Trascender, Contabilidad y Gestión se compromete a asegurar la confidencialidad y privacidad dela información personal que se capture en éste sistema de conformidad con los lienamientos editoriales de la Universidad de Sonora
La información será utilizada únicamente para fines editoriales, académicos y de investigación, notificándose de forma directa al usuario registrado en el sistema, con el alcance que el usuario establezca al momento de su registro.