CORPORATE IMAGE: AN ELEMENT KEY TO DIFFERENTIATION
DOI:
https://doi.org/10.36791/tcg.v0i3.45Keywords:
Corporate image, Business, Consumer marketAbstract
For a company it is not enough to offer products or services of quality, from the business perspective meet high quality standards, combining this compromise you should be aware of the importance that its consumer market perceived it as an offer of value differential. I.e. the consumer created his own image of the company according to the communication strategy that the company chooses to convey a corporate image. More informed consumers, in search of shopping experiences and feeling emotionally connected with the companies, the perception of the image of the companies consumer markets takes relevance. In this sense the purpose of this paper is to analyze the literature relating the relevance of the image and corporate identity as a tool for differentiation in the consumer market.
Downloads
References
Balmer, J. (2008). Identity Based Views of the Corporation. Insights from Corporate identity, Organisational Identity, Social Identity, Visual Identity Corporate Brand Identity and Corporate, Image. European Journal of Marketing, 42 (9/10) 879-906.
Birkigt, J., & Stadler, M. (1986). Corporate Identity, Grundlagen, Funktionen und Bespieden. Verlag Moderne Industie : Landsberg an Lech.
Creyente. (Septiembre de 2003). believermag. Obtenido de http://www.believermag.com/issues/200309/?read=interview_ glaser
García, M. J. (1997). Las ventajas de disponer de una marca fuerte en los mercados actuales. Investigaciones Europeas de Dirección y Economía de la Empresa, Vol. 3, No. 3, pp. 93107.
Gonzales, J. (2000). Identitdad Visual Corporativa la imagen de nuestro tiempo. Madrid: Editorial Sintesis.
Melewar, T., & Karaosmanoglu, E. (2006). Seven Dimensions of Corporate Identity.A Categorisation from the Practitioners. Perspectives. European Journal of Marketing, 40 (7/8) 846-869.
Olins, W. (2000). Imagen corporativa internacional. Barcelona: Editorial Gustavo Gili S.A.
Picazo, L., & Evadista, G. (1993). Comunicación Estrategica para crear, fortalecer y posicionar imagen corporativa. México: McGraw Hill.
Ramírez, J., & Gochicoa, E. (2010). Imagen corporativa: ventaja competitiva para las organizaciones PYME. Ciencia Administrativa IIESCA - UV, 1-8. Van Riel, C. (1997). Comunicación corporativa. Madrid: Prentice Hall.
Webgrafia
http://www.believermag.com/issues/200309/?read=interview _glaser
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2020 Oscar Obiel Fontes Muñoz, Alma Teresita del Niño Jesús Velarde Mendívil, Dena María Camarena Gómez

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
La Revista Trascender, Contabilidad y Gestión se compromete a asegurar la confidencialidad y privacidad dela información personal que se capture en éste sistema de conformidad con los lienamientos editoriales de la Universidad de Sonora
La información será utilizada únicamente para fines editoriales, académicos y de investigación, notificándose de forma directa al usuario registrado en el sistema, con el alcance que el usuario establezca al momento de su registro.