Transparency of public expenditure of Sonora’s Progreso Fideicomiso Promotor Urbano. 2016 fiscal year

Authors

  • Elena Martín Izquierdo Máster Universitaria en Gestión de Personal y Práctica Laboral. Universidad de Burgos, España

DOI:

https://doi.org/10.36791/tcg.v13i0.80

Keywords:

Responsability social management, Resources human

Abstract

Nowadays people are considered the most important source of companies’ competitive advantage, hence
that Intern Corporate Social Responsibility supposes an approach which is pervading in companies, focusing on it current as well as future potential employees. It has been considered a core investment for the future, as a suitable implantation and management of CSR program increases labor and organizational climate, increases employees’ commitment and implication, promotes creativity and generally works for a pleasant labor climate where creativity, innovation, participation and brainstorming are changed into inherent features. All this make a company to be unique and inimitable, as features, skills and own knowledge created by employees’ interaction are unique, in this way being a competitive advantage. 

Downloads

Download data is not yet available.

References

- Álfaro, T. (2014). Retención del talento. Madrid. España: Editorial Empresarial S.L.-

Alvarado, A. y Walleska, M. (2008). Dimensionalidad de la responsabilidad social empresarial percibida y sus efectos sobre la imagen y la reputación. Estudios Gerenciales, 24(108), 37-59. DOI: https://doi.org/10.1016/S0123-5923(08)70043-3

- Amabile, T. (1998). How to Kill creativity. Harvard Business Review, 76,44-67.

- Anca, C. y Vázquez, A. (2005). La gestión de la diversidad en la organización global. Madrid, España: Editorial Person.

- Carneiro, M. (2008). Guía de Responsabilidad Social Empresarial Interna y Recursos Humanos. Recuperado

de

http://www.bibliotecavirtual.info/wpcontent/uploads/2012/02/guia_rse_interna_y_recursos_humanos.pdf

Carneiro, M. (2004). La Responsabilidad Social Corporativa Interna. La “nueva frontera” de los Recursos Humanos. Madrid, España: Editorial ESIC.

- Comisión Europea. (2001). Libro Verde: Fomentar un marco europeo para la responsabilidad social de las

empresas. Comisión de las Comunidades Europeas. Recuperado de

http://eur-lex.europa.eu/legalcontent/ES/TXT/PDF/?uri=CELEX:52001DC0366&from=ES

- Correl, J. (2007). Dirección de personas: escuchar, influenciar y desarrollar a sus colaboradores. Madrid, España: Editorial Netbiblo, colección Business Pocket.

- Durán, G. (2007). Empresas y Medio Ambiente: Políticas de Gestión Ambiental. Madrid, España: Editorial Pirámide.

- Fernández, M. (2007). Motivar con la acción social. A Coruña, España: Editorial Netbiblo, colección Business

Pocket.

- Frances, P., Borrego, A. y Velayos, C. (2003). Códigos éticos en los negocios: creación y aplicación en empresas e instituciones. Madrid, España: Editorial Pirámide.

- García, J.L. (2 de septiembre de 2013). Cómo atraer, motivar y retener el talento en las organizaciones. Gestionando personas. Recuperado de

http://www.gestionandopersonas.com/como-atraermotivar-y-retener-el-talento-en-las-organizaciones/

- Godfrey, P., Merrill, C. y Hansen, J. (2 de Diciembre de 2008). The relationship between corporate social responsibility and shareholder value: an empirical test of the risk management hypothesis. Strategic

Management Journal. 30: 425–445. doi:10.1002/smj.750. DOI: https://doi.org/10.1002/smj.750

- Herrero, C. y Javier, F. (2007). Igualdad y empresa. Madrid, España: Editorial Pearson Prentice Hall.

- Hillier, C. y Agilar, J. (2006). En busca del compromiso. Madrid, España: Editorial Almuzara.

- Jericó, P. (2007). Gestión del talento. Madrid, España: Editorial Prentice Hall.

- Lindsay, G. (2009). Ética profesional y psicología. Papeles del Psicólogo, 30(3), 184-194. Recuperado de

http://www.papelesdelpsicologo.es/pdf/1747.pdf

- López, J. (2005). La ecología social de la organización. Madrid, España: Editorial La Muralla.

- Nonaka, I. y Takeuchi, H. (1995). The Knowledge Creating Company. Londres, UK. Oxford University Press.

- Saldarriaga, J.G. (2013). Responsabilidad social y gestión del conocimiento como estrategias de gestión humana. Estudios Gerenciales, 20, 110-117. DOI: https://doi.org/10.1016/S0123-5923(13)70026-3

- Surroca, J., Tribó, J. y Waddok, S. (28 de septiembre de 2009). Corporate Responsibility and financial performance: the role of intangible resources. Strategic Management Journal. 31: 463–490. doi:10.1002/smj.820. DOI: https://doi.org/10.1002/smj.820

- Villalonga, I. y Server, R.J. (2005). La Responsabilidad Social Corporativa (RSC) y su gestión integrada. CIRIEC, 53, 137-161.

- Wang, S. (2004). Staged financing in venture capital: moral hazard and risks. Journal of Corporate Finance, 10(1), 131-155. doi: 10.1016/S0929-1199(02)00045-7 DOI: https://doi.org/10.1016/S0929-1199(02)00045-7

- Witt, P. (8 de Julio de 2014). Responsabilidad social del departamento de recursos humanos. LosRecursosHumanos.com. Recuperado de

http://www.losrecursoshumanos.com/contenidos/5456-responsabilidad-social-del-departamento-de recursoshumanos.html

- Zabala, I. (2008). La dimensión Interior. Madrid, España: Editorial Pirámide.

Published

2020-01-30

How to Cite

Martín Izquierdo , E. (2020). Transparency of public expenditure of Sonora’s Progreso Fideicomiso Promotor Urbano. 2016 fiscal year. TRASCENDER, CONTABILIDAD Y GESTIÓN, (13), 74–83. https://doi.org/10.36791/tcg.v13i0.80

Metrics

Similar Articles

<< < 1 2 3 4 5 6 > >> 

You may also start an advanced similarity search for this article.