Curriculum redesign and transition from traditional education to a dual education

Authors

  • Carmen Guadalupe Zavala Sañudo Licenciada en Administración Pública. Licenciada en Derecho Burocrático. Certificada en estándares de competencia del CONOCER. Subsecretaria de Calidad e Innovación en el Sindicato Único de Trabajadores al Servicio de los Poderes del Estado de Sonora e Instituciones Descentralizadas (SUTSPES)
  • Marisela Huerta Salomón Licenciada en Administración Pública. Maestra en Fiscalización y Control Gubernamental. Certificada en estándares de competencia del CONOCER. Bibliotecaria en la Universidad de Sonora. https://orcid.org/0000-0002-3774-8579

DOI:

https://doi.org/10.36791/tcg.v0i15.88

Keywords:

Competence, Training, Education

Abstract

The objective of this article is to show the importance that represent the techniques of education-dual in the curricular models in the Superior Education Institutions, as well as, to point out the benefit of the inclusion of education dual model as the proposed in the present research. The application of this modality in the educative sector represents a cooperation strategy and coordination between the students, institutions and the companies, with the purpose to provide the student of knowledge, abilities and skills to permit them to face of the labor field. These knowledges will allow the students to count with "labor competence" to potentiate in the labor activities.

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El rediseño curricular y la transición de la educación tradicional a una educación dual

Published

2020-09-30

How to Cite

Zavala Sañudo, C. G., & Huerta Salomón, M. (2020). Curriculum redesign and transition from traditional education to a dual education . TRASCENDER, CONTABILIDAD Y GESTIÓN, 5(15 septiembre-diciembre), 46–65. https://doi.org/10.36791/tcg.v0i15.88

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